maanantai 25. maaliskuuta 2013

Tutustumassa Jyväskylän Duettoon

Muhun otettiin jokin aika sitten yhteyttä Jyväskylän Duetosta yhteistyön merkeissä. Mä oon aika laiska tarttumaan näihin yhteistyöhommeleihin, mutta vierailtuani yrityksen nettisivuilla mua alkoi todentotta kiinnostaa kyseinen liike. Vaikka täällä Jyväskylässä onkin tullut jo reilu vuosi asusteltua, en näköjään tunne kaupungin vaatekauppatarjontaa niitä perus ketjumestoja syvemmin. Häpeäkseni täytyy tunnustaa, etten edes tiennyt tästä kaupungista löytyvän hirveämmin merkkivaatteita, saatika yksilöllisempiä kappaleita myyviä kauppoja. Tai ainakaan nuorekkaita sellaisia. Innolla kävinkin vähän tutkailemassa, mistä Duetossa oikein onkaan kysymys.
Ihan ensinnäkin Duetosta täytyy mainita upea henkilökunta. Näkyy kyllä mielettömän pitkälle, että tuo porukka nauttii työstään. Liike haluaakin erottua nimenomaan palvelulla: heidän valikoimistaan kun saa koottua asukokonaisuudet vaatteista, kenkiin ja aina asusteisiin asti, auttavat myyjät mielellään vaikka stailauksessa. 
  Dueton valikoimista löytyy merkkejä Ted Bakeristä, Soaked Luxyriin, Tommy Hilfigeristä, Tiger of Swedeniin ja UGGista In Weariin. Kaikkia tuotteita tilataan  vain muutamia kappaleita, joten sieltä tekee varmasti hieman uniikimpia löytöjä. Merkkivaatteita myyvä kauppa saa ainakin mulla aikaan aika hinnakkaan mielikuvan, kuvan kaupasta johon nyt tällaisella tavallisella opiskelijalla ei ehkä ole asiaa. Hintalappuja vilkuillessani sain kuitenkin kokea monia positiivisia yllätyksiä. Duetosta kun on mahdollista tehdä löytöjä monesta hintaluokasta. Muutenkin kaupassa vallitsee hyvin rento ilmapiiri ja hyvä fiilis. Ei siis puhettakaan mistään hienostonihkeilystä. Mulle meinaan ainakin aito ja iloinen meininki on kaikki kaikessa, asioidessani jossain paikassa. 

Ja tuollaisessa asussa meitsi oli liikenteessä ja poseeraamassa Dueton hyllyjen välissä!

 Duetossa oli myynnissä mulle ennestään ihan tuntemattomi Palladiumin kangaskenkiä mitä moninaisemmissa väreissä. Näissä on jotain sellaista rouhevaa tennarit meets maiharit fiilistä, joka vetosi muhun ja kovaa. Lisäksi tuo lentokoneen renkaille vertaansa vetävä pohja varmasti kestää aikaa.  Pikkasen taisin mennä ihastumaan ja mietiskelenkin olisiko tossa hyvä vaihtoehto Conssien kaveriksi.

Mä vähän sovittelin myös mun lempparijuttuja kaupan valikoimista. Kun puhuin siitä Dueton tarjoamasta stailauspalvelusta, pääsin mäkin heti nauttimaan siitä. Mun blogia oltiin selkeästi lueskeltu, kun mulle tarjottiin heti kokeiltavaksi kahta aivan ihanaa Henri Lloydin maksimekkoa. Koottiin yksi tällainen arkisempi asukokonaisuus, johon yhdistimme nuo aiemmin hehkuttamani Palladiumit, unelmapehmeää nahkaa olevan vaalean Trulyn bikertakin, Ted Bakerin clutchin (pakko saada!) ja Malene Birgerin kauniin huivin. Tämä asu huutaa kyllä niin kovaa kevättä ja en malttaisi odottaa, että ilmojen lämmetessä pääsee kiskomaan päällensä nahkatakkeja saatika makseja!
Nuo Malene Birgerin huivit loistivat upeissa väreissään. Mielettömän pehmeät ja laadukkaat huivit ovat lisäksi 100 % villaa.

Toiseen stailaukseen puettiin tuo Henri Lloydin maksimekko vähän juhlavampiin meinikeihin Tiger of Swedenin korkojen pariksi. Mun mielestä itsessään jo näyttävät maksimekot toimivatkin ehkä parhaiten juuri näin simppeleimmillään, yhdistettynä suuriin koruihin ja kevyisiin kenkiin.

 Nyt tämän raitamuodin kultakautena klassisempienkin merkkien seilorihenkisyys pääsee oikein kunnolla oikeuksiinsa. Raitakaunokaisia löytyikin roikkumasta useampien merkkien rekeistä.
 Ja tietenkin kun on kysymys merkkituotteita myyvästä liikkeestä, on asioinnissa mukana pientä arjen luksussa. Jonkun pitkään haluamansa, vähän laadukkaamman tuotteen ostamisessa on sitä jotain taikaa, tiedätte varmaan tunteen. Duetosta voi myös käydä kotiuttamassa vaikka ihan sisustuskynttilän, joka silkkipaperiin käärittynä saa päivän tuntumaan heti pikkuisen erikoisemmalta.
 Ted Bakerin herkullisen väristen clutchien lisäksi mun sydämeni valloittivat merkin suloiset lompakot, joita löytyikin klassisten mustan ja valkoisen lisäksi maailman söpöimmissä hattarasävyissä.
Mä ihan sydämeni pohjasta suosittelen kaikkia käymään kurkkaamassa itse, millainen mesta tuo Duetto onkaan. Päivä päivältä Jyväskylän kotoisammaksi tuntiessani olen ihan fiiliksissä, kun täältä löytää uusia hyviä palveluita. Niin ja Jyväskylän lisäksi liikkeitä löytyy myös Tampereelta, sekä Rovaniemeltä ja mahdollisuus nettishoppailuunkin löytyy osoitteesta www.duetto.fi/. Siis jokaiselle jotakin!

Sama koskee myös kyllä valikoimaa, sillä vaikka mä ihan aluksi taisin mieltää kaupan hieman vanhemmille ikäryhmille kohdennetuksi, mä bongailin niin mielettömän kivoja juttuja, että mulla alkaa nyt melkoinen arpominen sen suhteen, että mitähän (kaikkea) mahdankaan tuolta kotiuttaa! Se selvinnee piakkoin. Onkos Duetto teille jo tuttu ja onko teillä minkälaisia fiiliksiä kaupasta?

<3:Khaija

2 kommenttia:

  1. Voi ei, tuo Ted Bakerin clutch vainoaa minua! :D Olen törmännyt nyt siihen blogeissa ja kaupoissa niin monesti, että sen kuva on kiinnittynyt aivan liian tiiviisti verkkokalvoilleni.

    Ah, ihana se kyllä on ♥

    Ja vau mitä stailauksia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihan valloittava! Ihan täydellinen väripilkku kevään ja kesän asuihin! Ainoa ongelma onkin, että onko se kivempi keltaisena vai oranssina?

      Ja voi kiitos! Oot kyllä yksi ihanuus! (--:

      Poista